Sunday, November 28, 2010

برای عمو محسن بمناسبت اندوه جانکاه از دست دادن مادر

بیش از یک سال و نیم است که هر روز صبح به یاد و با امید به کلام عمو محسن از خواب بیدار می شوم . همو که همیشه در شادی ها همراه بی تکلف ما بوده و در غم ، شانه اش را نه به تعارف که در نهایت خلوص پیشکش کرده است . نفوذ کلامش را در تک تک سلولهای بدنم احساس کرده ام و آنگاه که با تمام وجود و از اعماق قلبش ، خشمش را نثار دیکتاتور و مزدورانش می کند احساسی ناشی از سبک شدن را به من ارزانی داشته است ، گویی که خود آنجا نشسته ام و دارم سخن می گویم . عمو محسن کسی است که با تسلط بر کلام و دوری از برداشتهای سطحی نگرانه ، همه گاه چراغی روشن در دست داشته تا من و امثال من راه را از چاه تشخیص دهیم و در دام عمال حکومتی نیفتیم . پرده از توطئه های هزار رنگ دیکتاتور برداشته و شبانه روز خاری بوده است در چشم دیکتاتور که هر روز بیشتر و بیشتر فرو میرود و امید به فردای آزاد میهن را - همان مام میهنی که امروز هم دغدغه اول و آخرش آزادی اوست - در دلها روشن نگاه می دارد . عمو محسن من را به یاد آن ژنرال دربند قوای متفقین می اندازد که پس از چند سال اسارت ، وقتی آزاد شد و همگان را از دیدن سلامت بی حد و اندازه جسم و جان و روحش حیرت زده دید ، گفت : زندان و اسارت جایی است که مردان قوی را قوی تر و ضعیفان و سست عنصران را ضعیفتر و شکسته تر می کند . آری عمو محسن ما از آن جمله مردانی است که ثابت کرده است که زیر فشار بار جدایی و غم غربت و اینک اندوه از دست دادن مادر - که با تمام وجود آن را چشیده و درک کرده ام و میدانم چقدر جانکاه است - خم به ابرو نمی آورد و قویتر و محکمتر از گذشته در راهی که در پیش گرفته است ادامه طریق می دهد . عمو محسن گرامی ، با تمام وجود و به پاس اینکه همیشه همراه و همدم و همغم ما بوده ای ، در اندوه از دست دادن مادر شریکت هستم و مطمئنم که چهره مصمم امروزت ، بیش از هر زمان دیگر در دل دشمن هراس انداخته است . برایت صبر و بردباری آرزومندم و یاد مادرت را گرامی میدارم . بقول همیشگی خودت : اندکی صبر ... سحر نزدیک است

4 comments:

  1. سلام منصور گرامی. الان متوجه شدم که حساب شما ظاهرا به دلیل ارسال لینکی در بخشی سرگرمی بسته شده است. اگر اینطور باشد بسیار جای تاسف دارد. دوستانتلاش دارند که مسایل حذف های غیرقانونی بالاترین را پیگیری میکند. مشتاقم که از دلایل بسته شدن حساب شما مطلع شوم. اگر مایل بودید با هم در تماس باشیم. لطفا این پیام رو پس از رویت پاک کنید: http://friendfeed.com/ahmad88

    ReplyDelete
  2. سلام
    می شه برام دعوت نامه بالاترین بفرستید؟؟
    آدرس وبلاگتون رو از پروفایل بالاترینتون پیدا کردم
    آدرسم اینه:
    alikh_birjand@yahoo.com

    ReplyDelete
  3. دوست عزیز سلام و تشکر از فعالیتهای سبزتون.

    ما (آینه آینده) به مناسبت شصتـُمین سال ملی شدن صنعت نفت ایران در 29 اسفند، مستند از کودتا تا کودتا
    http://AynehAyandeh.blogspot.com
    را که مروری بر تاریخ معاصر ایران از حوادث کودتای 28 مرداد 1332 تا حوادث کودتای 22 خرداد 1388 تهیه کرده ایم. برای فرستادن به بالاترین متاسفانه اکانت نداریم و در خواست دعوتنامه داشتیم از تونون که بتونیم در این راه سبز همراه شویم.

    در مورد مستند هم خواهشمندیم پیشنهادات و یا انتقادات خودتون رو برای پیشبرد اهداف سبز همه مون با ما در میون بذارین.

    پیشاپیش از لطف شما ممنونیم.

    با تشکر
    آینه آینده

    AynehAyandeh@gmail.com
    http://aynehayandeh.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. منصور عزیز اگه امکانش هست برای من یک دعوتنامه بفرستین
    cris.brown81@yahoo.com
    جبران میکنم

    ReplyDelete