Sunday, July 11, 2010

پرسشی ساده و در عین حال جدی از سکولارهای مذهبی و معتقدین به مردمسالاری دینی

دوستان گرامی و هم میهنان سکولار مذهبی من ،
در سوره آل عمران ، آیه 85 آمده است :
و من یتبع غیرالاسلام دیناً فلن یقبل منه و هو فی الآخره من الخاسرین
معنی : و هر کس غیر از اسلام ( در اینجا شیعه اثنی عشری ! ) دینی برگزیند ، در روز آخرت از او پذیرفته نخواهد شد و همانا از زیانکاران خواهد بود - به زبان ساده تر هر کسی که مسلمان نباشد جهنمی است و زیانکار خواهد بود .
بر اساس بعضی از نسخ احادیث پیغمبر اسلام از قول ایشان آمده است :
الاسلام یعلو و لا یعلی علیه
معنی : اسلام بالاتر و برتر از هر چیزی است و بالاتر از آن چیزی وجود ندارد
پرسش من :
آیا به این موارد فوق اعتقاد قلبی دارید یا خیر ؟ و اگر اعتقاد دارید چگونه میخواهید مبلغ سکولاریسم باشید و مساوات دینی را در جامعه تضمین کنید و به کسانی که غیر از شما می اندیشند و اعتقاد دارند ، حق حیات سیاسی و انتخاب شدن و انتخاب کردن دهید ؟
لطفاً پاسخ دهید

1 comment:

  1. دوست عزیز لا اقل به خود زحمت بدهید که آیات خدا را بی حساب کتاب و بودن خواندن بدون غرض قبل و بعد از آن در وبلاگتان منعکس کنید!
    آیه 84 سوره آل عمران و آیه های پیشین به شکل تابلویی صحه می گذارد بر تمامی پیامبران پیشین و خود آنان را مسلمانان واقعی و تسلیم امر خدا معرفی می کند. و سپس در آیه ای که شما خواندید می گوید هر کس که مثل اینها مسلم باشد ( نه به معنای لغوی مسلمان) از او پذیرفته می شود. فکر می کنم اگر کسی صادقانه دو آیه را با هم بخواند متوجه می شود این شبهه موضوعیت ندارد.
    در مورو دوم هم که اصلا تفسیر شما یک مساله بی ربط به آیه هست. این آیه واضحا یک مساله کلی و رحمانی و ارتباط خاص یک بنده با خدا را هدف قرار داده و چه ربطی می تواند به مسائل اجتماعی و حکومت و قوانین آن داشته باشد؟! بنا بر این کاملا با سکولاریسم قابل جمع است.

    ReplyDelete